Korzyści z analizy danych dla małych firm
Analiza danych nie jest już pojęciem obcym dla firm każdej wielkości. Niemal każda osoba związana z biznesem jest zaznajomiona z pojęciem i zaletami analizy danych. Analiza danych to termin używany do opisania gromadzenia i analizy danych biznesowych.
Firmy mogą znaleźć tajne informacje o firmie, korzystając z procedury. Pomaga w mądrym podejmowaniu decyzji przez przedsiębiorstwa.
Ponownie założenie, że analiza danych jest korzystna wyłącznie dla dużych firm, byłoby błędne. Wbrew powszechnemu założeniu małe firmy mogą odnieść ogromne korzyści z analizy danych.
Analiza danych może pomóc małym firmom m.in. w takich aspektach jak:
- Powiększenie widowni,
- Wzmocnienie procesów biznesowych,
- Rozwój biznesu,
- Wykorzystanie danych do odkrywania kluczowych spostrzeżeń w danych handlowych.
Analizę danych można traktować jako połączenie następujących procesów:
- Gromadzenie danych handlowych,
- Czyszczenie danych,
- Układ punktów danych dla prostszej analizy,
- Zidentyfikowanie spostrzeżeń związanych z biznesem.
Zarówno duże, jak i małe firmy chcą wykorzystywać analitykę danych do pozyskiwania nieprzetworzonych danych i przekształcania ich w spostrzeżenia, które można wykorzystać.
Ponad 50% firm uważa dziś, że korzystanie z analizy danych jest niezbędne do zachowania konkurencyjności.
Z drugiej strony badania wykazały, że organizacje korzystające z analityki danych zarabiają o 16% więcej niż te, które tego nie robią.
Korzyści analizy danych dla małych firm
Analizy danych mogą radykalnie zmienić przedsiębiorstwa, ale wiąże się to również z ryzykiem. Nieskuteczna analiza danych może prowadzić do niewiarygodnych wyników. W rezultacie powinieneś zatrudnić korporację, która oferuje świetne doradztwo w zakresie analizy danych dla małych przedsiębiorstw. Poniżej przedstawiono niektóre z najlepszych technik wykorzystywanych przez małe organizacje do analizy danych:
Eksploracja danych
Jest również znana jako analiza tekstu i polega na wyprowadzaniu wzorców z dużych zbiorów danych w celu prognozowania zachowań klientów i wykrywania prawdopodobnych połączeń. Dzięki temu przedsiębiorstwa są w stanie dokonywać mądrzejszych osądów.
Analiza diagnostyczna
Wiąże się to z przeglądaniem zestawu danych w celu zidentyfikowania podstawowej przyczyny zdarzenia. Ustanawia również związek między kilkoma czynnikami.
Oprócz zrozumienia zachowań konsumentów i wzorców popytu, analiza diagnostyczna pomaga firmom określić, dlaczego wystąpiło określone zdarzenie.
Analiza predykcyjna
Polega ona na wykorzystaniu uczenia maszynowego do analizy danych historycznych i prognozowania przyszłych wyników. Małe firmy mogą wykrywać potencjalne zagrożenia, wyzwania i możliwości za pomocą analiz predykcyjnych. Analiza danych może przyspieszyć rozwój małych firm poprzez poprawę produktywności i wydajności.